inFamous Second Son teszt – Vajon nagyobb a füstje, mint a lángja?

infamous-second-son-ps4-wallpaper-1080p

Berobbant az inFamous széria harmadik része új képességekkel, új főhőssel, új generáción. Vajon nagyobb a füstje, mint a lángja?

Bevallom, nem sok ismeretségem van az inFamous szériával. Mikor megjelent az első rész akkor még nem volt PS3-am, így a hasonló játékmenettel bíró, ám ugyan abban az évben megjelenő (2009) Prototype-al ütöttem el az időmet. Később viszont már az Uncharted, Killzone, God of war részek hatására sikerült beszereznem egy PS-t, így ki tudtam próbálni mindkét részét. A Prototype öncélú vérengzésével ellentétben az inFamous-ben valahogy jobban élveztem az árammal való képességeim használatát és Cole famous-infamous oldalak előnyeit és hátrányait. A történet nem maradt meg bennem így emlékeim szerint egy közepesnél jobb játék élményét nyújtotta. Na de mostanra generációt váltottam, a Sony is, akik idejét látták feléleszteni az inFamous sorozatot ezzel kvázi promózni a PS erejét.

 A szerencse fia

Hét évvel járunk a második rész eseményei után, ez alatt a Department of Unified Protection szisztematikusan keresik Cole féle mutációval rendelkező embereket, akiket Conduitoknak, vagy Bio-terroristáknak is hívnak. Ebbe a világban kapjuk meg az irányítást Delsin Rowe felett. Delsin egy néha már kínosan menőnek beállított huszonéves srác( és mellesleg a megszólalásig hasonlít szinkronhangját adó Troy Baker-re) , aki ideje nagy részében bátyja, Reggie Rowe, az újonnan választott sheriff plakátjait pingálja ki festékspray-el és tengeti mindennapjait a Washington állami Akomish rezervátumban. Képességére akkor tesz szert, amikor egy katonai Conduit szállító konvoj balesete után sikerül az egyik “szuperhőstől” elszívnia annak emlékeit és füstös, tüzes képességét. Ezek után a DUP hamar a helyszínre érkezik, ahol Brooke Augustine vezetésével keresik rajtunk a másik két elszökött bio-terroristát. Mivel nem tudnak meg semmi infót a szököttekről, megfertőzik a törzslakókat a magyarul elég viccesen hangzó beton képesség lekötő erejével. A gyógyír viszont a DUP vezetőjénél, Augistine-nél van, így egy rövid tutorial után elindulunk Seattle felé megkeresni, és ha már ott vagyunk felszabadítjuk a várost is a D.U.P. irányítása alól.

Delsin-and-Seattle-star-in-gorgeous-new-Infamous-Second-Son-screenshots-2-1024x576

„A Man, a Plan, and an Aerosol Can”

 Szétzúzható játszótérnek megkapjuk a full hd-ban tündöklő, céltalan járókelőkkel megtöltött Seattle városát. Ami, elég üresnek és kicsinek tűnik GTA V szintű nyílt „aztcsinálszamitakarsz” világok után. Mentségére legyen szólva csurig töltötték  az ideig óráig szórakoztató mellékküldetésekkel, amik jó sok órát felemésztenek az időnkből, ha mindet szeretnénk teljesíteni. Vannak, a „keressük meg a városban található rejtett kamerákat”, amiknek az éppen futó felvételét mobilunkon láthatjuk, ezzel kisegítve, hogy merre is lehet maga a kamera. Ugyan ezzel a módszerrel sikátorok, épületek tetején megbújó adattárolókat is kereshetünk, rajtuk a történet kiegészítésére szolgáló hanganyagokkal. De olyan is akad, hogy a tömegben kell keresnünk civil kinézetű beépített D.U.P ügynököket ( egy kis Assassin’s Creed multi utánérzés). És a végére marad az abszolút favorit elfoglaltságom a város falainak grafitizése különböző D.U.P ellenes propagandával. Ilyenkor a Dualshock 4 kontroller átalakul egy festékszóróvá, ergo te irányítod a falra tapasztott sablonok lefestését. A végeredmény pedig minden esetben egy Banksy féle, kreatív graffiti lesz. Persze ezek mellet kapunk töltelék questeket is pl: robbantsuk szét a helyi, őrzött D.U.P reaktorokat, kamerákat és őrjáratokat, amiknek elpusztítása később képességeink kimaxolásával is kihívó tud lenni.

Miután már mindent és mindenkit szétszedtünk a környéken mehetünk is a telefon ikonhoz, ami általában egy magas épületen, állványon található reklám plakátok előtt találhatunk. Ilyenkor egy festék spray-el és kellő kreativitással a plakáton levő D.U.P.-s propagandát a saját szánk íze szerint átfestjük és leplezetlenül feljelentjük magunkat. Konkrétan elébe állunk a megtorló boss fightnak, ami egy helikopter, több szakasznyi katona, és Conduit képességekkel rendelkező nehézfiúk személyében érkezik. A por eloszlása után a kerületet egy fast travel pontként használhatjuk a későbbiekben, ha pedig sikerült teljesen megtisztítani a kerületet, akkor kapunk további mellékküldiket és új fajta kabátokat, amiket a menüben oldhatunk ki a PS Trophy gyűjtögetők nagy örömére.

vibe-interview-sucker-punch-production-talks-infamous-second-son

„Smoketastic!”

Akkor vegyük is górcső alá, miért is fog minket utálni a várost sakkban tartó D.U.P. erői. A három elszabadult bio-terrorista közül először Hank-től, a tüzes képességünket kapjuk meg, amit az épületek kéményéből áradó füsttel tudunk feltölteni, de igazából bármilyen füstölő tárgy a segítségünkre lesz ilyen szempontból. Így tudunk majd tűzlabdákat, gránátokat, rakétákat robbantani és közelharcra kapunk egy láncot, amivel csapkodhatjuk az ellent. Ezeket persze egy kiterjedt képességfán keresztül tudjuk húzni. Ezeknek a fejlesztéséhez shardokra van szükségünk, amiket a városban repkedő drónok lelövése után kapjuk meg. De küldetések után is általában ezzel és új erőkkel jutalmaz a játék.  Életerőnk rohamos csökkenése után a menekülésre adtak a készítők egy pofásra sikerült teleportálási képességet, ilyenkor füstté válva elaraszolhatunk védett helyre. Így használhatjuk átjáróként az épületek melletti elszívó berendezéseket.

Pont mikor megunnánk a tűzgolyók dobálását, akkor örvendeztetnek meg minket a fejlesztők újfajta képességekkel. Amikhez le kell győznünk az elszabadult Conduitokat egy boss fight keretében. A harcok nem igényelnek nagy taktikázást, így marad a jó öreg „ addig lődd, amíg még mozog” taktika.

Legyőzésük után megkapjuk az ő erőiket is, így tudjuk majd uralni a neonreklámok fényét és az épületek tetején elhelyezkedő antennák sugárzását. Ezeknek a részletezésébe nem mennék bele, lényegében megkapjuk a tüzes képességünk metodikáját, kapunk egy alap lövést a jobb ravasszal, egy még erősebb lövést. A körrel pedig gyors utazhatunk, a video erőnkkel repülünk. Míg a neon képességünkkel, akárcsak Flash cikázhatunk ide-oda (megjegyzem érdemes ebben a módban közlekedni). Elég az hozzá, hogy mindegyik erőhöz külön játékstílus tartozik, amit remekül ki lehet használni. Így tudtam a csata hevében, ha már nem találtam több füstölgő roncsot energiám feltöltéséhez, elég ha a helyi kirakathoz siettem elszívni a neonfényt, vagy felillanva a háztetőkre rácuppanva a tv antennára oszthattam az áldást. Ez a sokszínűség nagyon tetszett a harcokban.

infamous-second-son-ps4-ps4-38311

A jó, a rossz és az ulti

Az előző részekre jellemzően most is választhatunk a híres és a hírhedt oldal között. Így a sztori folyamán lehetőségünk lesz arra, hogy mi döntsük el a konfliktusok kimenetelét pozitív vagy negatív irányba. Érdemes még a játék elején eldönteni, hogy melyik utat választjuk, mert később extraként, csak arra az oldalra jellemző képességeket kapunk, ezért nem érdemes semleges maradni. Ahhoz, hogy végig jók legyünk meg kell kímélnünk az ellenfeleink életét, azzal, hogy lelketlen mészárlás helyett csak elkábítjuk őket. Értelemszerűen ekkor kevésbé pusztítóbb, gyilkolásra alkalmas extra erőt kapunk. Én a jóságos szuperhős irány felé hajoltam, mert jónak lenni mindig kihívóbb, mint rossznak… az esetek nagy részében.

A moba játékokhoz hasonlóan itt is van egy „ultiként” szolgáló képességünk, ami a körülöttünk levőket vagy lefegyverzi, vagy elpusztítja egy hatalmas robbanás, lézerlövések, vagy angyali kardok formájában. A D-pad felfele gombjával való aktiválás után nincs más dolgunk, mint hátradőlni és élvezni a gyönyörű effektorgiát, ami apró darabokra szed minden szétrombolható tereptárgyat a környékünkön.

Infamous-Second-Son-4

Verdikt

Játékmenet szórakoztató és tartalmas, csak a játék vége felé kezd monotonná válni a folyamatos pusztítás és a repkedés, ami ennek a műfajnak a rákfenéje. A sztori fordulatokkal tarkított, de azért nem fogod lerágni a körmöd az átvezetők alatt. Delsin és a bátyja között működik a kémia, amihez hozzá tesz Troy Baker, aki itt is brillírozik. Így mindig élveztem a kettejük közti párbeszédeket, ami többi karakterről ez viszont nem igazán mondható el. A főszál nem lesz etalon a PS exkluzívok körében, hiszen ennél jobb sztorikat is láthattunk már. Ennek ellenére engem levett a lábamról, főleg azért, mert rosszabbra számítottam és szeretem az X-men filmeket. Elég sok arra a világra jellemző elemet ismerhetünk fel a játék alatt. Eddig még nem nagyon említettem a grafikát, ami remekül prezentálja a PS erejét. Néha állejtően jól néznek ki a pocsolyákon tükröződő neonfények, vagy a szemkápráztató effektek és az utolsó boss fight szikladarabjainak a részecske effektjei, mind ez 60FPS-el, kivéve, ahol nem. Ez mind szép és jó de nem mondanám rá, hogy ez már a következő generáció, hiszen a kinézeten kívül semmi olyat nem nyújt, amit az előző generációban ne lehetett volna megvalósítani. A Second Son-t melegen tudom ajánlani a PS4 tulajoknak, mert hosszú-hosszú órákra le tudja kötni az embert a magas újrajátszási faktora vagyis a különböző döntések okozta végkifejlett és a mellékküldetések miatt. Meg különben is valamivel el kell ütni az időt az Uncharted 4 és az Order 1886-ig.

felirat-teszt82

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply